Och så ännu lite mer sadelprovning...

Igår så tog sommarvärmen paus och regnet återkom! Inte helt oväntat, bra för de dammiga ridbanorna men ändå lite tråkigt och höstkänsla direkt!
 
Jag började med att tömköra islänningen. I dag började vi direkt med att ha tömmarna som vanligt och jag kunde ganska snabbt börja gå helt bakom, då både broms, styrning och gas fungerade bra så gick vi ut en sväng på vägen också. Inte heller det var några bekymmer! Duktig liten pålle! Sen fortsatte jag med Rosetta, nordsvensken. Henne tog jag in, borstade och sedan jobbade vi lite vid hand med start och stopp, gäller att få en bra kommunikation. Red även hem med Midas och hoppade lite på banan. Han var inte jättesugen att gå i väg från de andra hästarna men på banan var han pigg och hoppade i vanlig ordning allt jag styrde mot! 
 
Sen tog jag lunchpaus, här någongång blev det upprhåll i regnet och så småningom blev det även sol. Jag red även hem tant och hoppade lite på banan, gäller att passa på när tiden och energin finns. Tants energi var det då inget fel på och hon hade inte tid med några skrittpauser ("tänk om man hinner gå i pension innan det är dags att hoppa" tycks hon tänka!), fullt ös mellan hindren också. Det är ju rolit att hon är pigg men borde hon inte ha blivit lite klokare med åren så hon förstår att allt inte blir bättre för att man gör det snabbt?
 
Efter en snabb middagsrast så lastade jag Szum och åkte på lektioner. Stannade hos grannen på vägen och fick Szums tappsko påslagen, vi padssade även på att mäta honom, eftersom jag var så nyfiken, och han är 174 cm med skor. Hade nog gissat på någon centimeter till men det räcker gott och väl! Sen red jag Szum innan lektionerna i den sadeln som jag testade under sista lägret. Det kändes riktigt bra så nu har jag två sadlar att välja på! Blev sent innan ajg var hemma igår och tidigt på Ica i dag, nu när jag ser hur mycket jag hann igår så förstår jag att jag var trött när jag kom hem!
 
Rosetta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0