Jobbtorsdag!

Ica hela dagen och sedan regn mest hela kvällen, ingen bra kombination när man har en drös hästar att jobba med. men som tur är så finns det ju regnkläder!
 
Jag och  Alida hade tur för det kom inte många regndroppar medan vi red ut på islänningen och Tant. Det blev en ganska spännade tur för islänningen som inte varit med så mycket, vi träffade på jägare i skogen, en enligt Tant livsfarlig parkerad bil och hon fick gå över en liten bäckövergång med brädor. Allt gjorde hon utan att tveka, jägarna ville hn helst stanna och prata med, och vi har i dag även travat, eller töltat elelr vad vi nu gjrde. Det var mest en salig blandning av olika gångarter och inte helt lätt att hålla ordning på allt på  den lite ojämna skogsvägen. Men jag tror verkligen det kommer bli en rolig liten häst!
 
Sen longerade jag Rosetta, i vänservarvet gick det riktigt bra även i trav me höger är lite svårare. De är ju ofta så att höger är svårt i börjsn men det bruajr ge sig ganska snabbt. Avslutade med att jogga Traffe lite i töm. Nu ska jag fortsätta googla sadlar en stund till innan det blir sängen. Jag har helt fastnat i sadelträsket, nu försöker jag hitta någon av dessa två sadlar till ett bra pris, sadelköpet ska juliksom finansieras också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0