Valborg!

Det är väl typiskt för sista april att det är kallt? I dag har det varit rätt fint på dagen men under eftermiddagen började det regna och blåsa, inte alls roligt att vara utepå kvällen så det blev nog ett lugnt firande på de flesta håll!
 
Jag började dagen med att arbeta Szum i töm. Måste säga att det känns stor skillnad på hans rygg, både innan jobbet (man ser på profilen på ryggen att den är helt annorlunda) och under tömkörningen. Ska bli roligt att rida honm sen och se om jag känner skillnad där med. Riktigt fin i ena galoppen i dag, och det var längesen! Sen red jag Stina på banan, Elise red samtidigt men till skillnad från tex. Szum så är det inget som Stina bryr sig om. Hon var pigg som vanligt men fin på slutet, när man får stödet i handen så ger hon en jättefin ridkänsla! Avslutade förmiddagspasset med Clarinette, henne longerade jag innan jag satt upp. Det är väl en fyra veckors sedan jag satt på henne sist och över två månader sedan hon sist reds. Men det var inga bekymmer utan jag kunda träna styrning runt hindren som stod på banan och trava några långsidor!
 
I samma veva som jag började med Clarinette så kom hovslagaren, hon började med Gandalf och sedan var det Tants tur att få nya dojor. Vi hittade för övrigt spåren efter hennes hovböld, den som trasslade för en dryg månad sen. Efter att hovis åkt hann jag med en liten kort paus innan Linda kom och red, Linda red en del hos mig i somras men har haft sämre med tid i vinter men nu gör vi ett nytt ryck. Linda red Tant och jag Midas så red vi ut en sväng. Det blev mycket trav i friskt tempo och Linda har nog träningvärk i morgon!
 
Jag hann även på Hammarn för att köpa foder och spån, på Ica för att handla mat och även baka en kaka och förbereda maten innan vi grillade vid halv sju. Nu är jag både mätt och trött efter en massa mat och några glas vin.
 
Molle i hagen i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0