Hästmassage!

I dag har vi haft riktigt härligt vårväder, och det var efterlängtat!
 
Dagen började med att Ulrika som är massör var här och masserade mina hästar. Det var som vanligt väldigt intressant. Vi började med Szum, som jag ju har märkt har varit spänd i sin överlinje osh som därmed har jobbat lite mer sparsamt, och vi kan säga att jag hade rätt i min förmodan. han var rejält spänd, stum och öm i sin rygg. Framförallt från manken till korset, jämnt på båda sidor och inget specifikt som kan ge en ide om varför det uppkommit. Antagligen har han gått och spänt sig på något vis. Han njöt inte så mycket av sin massage utan det kröp i kroppen på honom och han ville mest därifrån. Sen Traffes tur, han gillade behandlingen betydligt mer och stod mest och gäspade, han var betydligt bättre i kroppen än när hon masserade honom förra gången. Tant fick avsluta och hon var fin utan problem i hela kroppen utom en muskel på baksidan av häger bakben. Troligen är det den muskeln som hon hade gjort något med i samband med hovbölden, den ska jag nu massera och linimentera.
 
När Ulrika hade åkt så fick jag annat besök, nämligen en ny häst! Molle är en tvåårig basjkirhingst som ska vara här för hantering, kastrering och unghästträning. I dag hade han sin mamms med sig som moraliskt stöd men hon åker till nytt hem i morgon så då börjar verklighetern för honom!
 
Jag red lite sen, först Midas som jag red ut en sväng med i det härliga vädret. Sen Stina som fick jobba på banan, hon var väldigt pigg och laddad i dag men släppte efter en stund och var så fin på sluitet. Vi jobbade mycket med att hon skulle följa innertygeln, så mycket vändningar och volter. Avslutade med Clarinette som nu är bra i sin hovböld och som jag longerade lite. 
 
Nu i kväll har jag varit och hämtat en vägtrumma som jag inhandlat, kan var bra att ha, nu väntar lite fika och sen sängen. I natt klockan 4.00 började min brandvarnare att pipa eftersom batteriet var slut, i natt hoppas jag på att få sova ostört!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0