Rymlingar!

Den här dagen började lite annorlunda... De ringde nämligen innan jag ens klivit upp, det var en vän som blivit uppringd av en busschafför som sett lösa hästar. Som tur var inte mina hästar utan vi misstänkte direkt att det var grannens men han gick inte att få tag i! Jag hittade hästarna och det var inga problem att fånga dom emn att leda en flock på fem unghästar är inte alltid helt lätt och när jag kom fram till hagen var det bara två hästar kvar, de andra hade jag tappat på vägen. In med de två i hage, laga stängslet och sen hämta resterade tre. Gick bra att leda dessa också men värre att få in de i hagen, men med lite pyssel (hur lätt tror ni det var att få in den sista i hagen? En ett åring som bara gick att leda när jag häll om rumpan, inte lätt att hålla undan de andra, öppna stängsletoch leda med handen om rumpan samtidigt!) så var alla inne igen och jag kunde åka till grananrna för att få frukost! Det sägs ju att det är bra med morgonmotion!
 
Hemma igen så mockade jag och gjorde klart i stallet, hästarna hivade jag ut lite snabbt innan jag åktepå rymmarjakt, innan jag börjsde jobba hästarna. Först arbetade jag Trafalgar i töm. Han växte lite hos migi dag så han visade korta glimtar av något jag gillade, kanske kan han bli något för mig ändå, det visar sig! I dag fick han i alla fall trava lite öve bommar i tömmen. Sen var det Szums tur att gå i töm. Han har vilat sen tävlingen och hade gott om energi, den mesta energin gick åt till att arbeta men lite bus blev det också! 
 
Tant fick gå ett galoppjobb i skogen innan det var dags för Gandalf att arbeta i töm. Är nog ett år sedan jag tömkörde honom sist men han jobbade bra! Då jag vill att han ska kommaupp med ryggen och jobba genom hela kroppen för att muskla sig så blev det mycket jobb i låg form.
 
Sen var det bara att äta innan det var dags att åka på kvällens lektioner. och jäklar vad kallt det var, trots vinterjackan så frös jag. Hur ska jag överleva vintern när jag fryser redan?
 
Gandalf i dag!
Foto: Elise Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0