Bullbak!

I dag hade jag massor att göra, så jag tog och bakde bullar för att slippa det! 
 
Lite nytta har jag väl gjort i dag men det känns inte så. På förmiddagen var jag och körde lektion igen och på hemväg köpte jag spånbalar och foder. Sen red jag först Trafalgar och sen Szum. Trafalgar värmde jag först upp i galopp på lina innan jag satt upp och red. Det är som en helt annan häst när man sitter upp, inte dum än men spänd och med handbromsen i, och för att försöka hitta lite samma känsla i ridningen som i töm så red jag på volt. Massa jobb framåt och försöka få honom att slappna av och komma genom kroppen. Senred ajg Szum, han har vilat två dagar sen träningen och jag tänkte ett lugnt pass på banan. Men jäklar i min låda vad fin han var! Han var väldigt samarbetsvillig och vi jobbade med att komma upp i formen, med galoppfattningarna och galopparbete, galopparbetet var nog blad det bästa vi gjort. Han blir bara bättre och dyrare för varje gång jag lägger på dressyrsadeln!
 
Sen lastade jag ur spånbalarna, alla 15 stycken, innan jag gick in och bakade bullar och lagade mat. Sen var jag ju så klart tvungen att åka och bjuda på bullarna och vips så hade den här dagen gått. Tur det kommer en ny dag i morgon och allt som inte blev gjort i dag finns nog kvar att göra i morgon med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0