Jobbelijobb!

Maxad jobbdag i dag! Först Ica där vi i dag stängde tidigt och i stället byggde om! Jag stannade en timme extra mot ordinarie tid för sedan skulle jag i väg för lektioner.  Vid 21.00 tiden var ajg hema och inne igen och då var jag rätt glad över att ha en matlåda färdig i kylen.
 
Innan jobbet arbetade jag Trafalgar lite i töm. Det är skillnad sen besöket hos Monica. Han rör sig mer harmoniskt, galopperar lite mer genom kroppen och i galoppen är han rundare i överlinjen, i traven upplever jag honom lite lättare i framdelen och att han har lite mer lyft i frambenen. Dock vill han inte stretcha höger framben bakåt alls så höger bogen kommer nog ta en stund att få ordning på. Men det känns rätt hoppfullt just nu!
 
Trafalgar i dag. Han är tunn och omusklad efter att ha varit stressad på betet i somras men nu är vi taggade för att muskla och bygga upp honom inför kommande uppgifter. Vi får satsa på ny bild för jämförelse om en månad!
 
Här är vår engagerade publik! De höll intresset uppe och höll koll hela tömkörningen! Pålstina, Tant och Szum! Ser att det verkligen är dags för nytt ridbanestaket nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0