Hopphästauktion!

Sitter och tittar på webbsändningen från Auktionen på 3 åriga hopphästar under Avelschampionatet som är nu på Flyinge. Jättefina hästar! Just nu är har jag svårt att förstå varför jag inte är där på plats! Var väldigt sugen på att åka dit igen men varken tiden eller pengarna räckte nu. Tyvärr har jag inte lyckats se så mycket på webbsändningen heller utan mest nu från auktionen, och även det ittandet blev avbrutet! Grannarnas hästar var på rymmen och de är bortresta, så nu har jag jagat hästar i mörkret. Det gick rätt bra att fånga dom och få in dom eftersom jag hade hjälp, men nog har jag gjort mig förtjänt av lite glass i kväll?
 
Annars så har jag jobbat i dag och på kvällen red jag och Alida ut med Szum och Tant. Vi red en smal stig med mycket svängar och grenar att kliva över, det är rätt jobbigt om man är stor, okoncentrerad och inte har någon koll på sin kropp, alltså om man heter Szum! Tror ändå han tyckte det var roligt, men trött blev han! Sen har jag inte gjort så mycket annat än ätit middag, masserat traffe, tittat på hopphästauktion och jagat hästar! Tror det räcker för i dag, nu ska jag drömma mig bort med de fina hopphästarna enliten stund till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0