Det är ju därför jag håller på!

I torsdagskväll var jag i ett stall i Stugun och hade lektioner. Det är alltid lika roligt att komma dit eftersom de är ambitiösa och kämpar på i alla väder, de liksom jag bor lite avsides och har långt till ridhus och träningar. Då är det extra roligt att kunna åka dit och erbjuda träningsmöjligheter på hemmaplan.
 
Hur som helst så var jag trött, less och sliten när jag kom från jobbet på fredagkväll. Det är jobbigt att komma hem rätt sent till ett tomt och kallt hus och veta att man är ensam och att man ska ut i regnet och rida. Dom dagarna funderar jag ofta på att satsa på något annat. Men i fredags hittade jag det här inlägget på en av torsdagens ryttares blogg :http://jav.blogg.se/2014/october/dressyrtraning-med-ett-leende.html Helt plötsligt kändes det värt att kämpa på ett tag till med sena kvällar med lektioner i alla väder! Det är ju precis därför jag håller på, fäör att få vara med och hjälpa ryttarna att hitta glädjen i ridningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0