Soffsömn!

Det här blev en ganska oproduktiv dag, men de dagarna behövs säkert också!
 
Efter dagens jobb på Ica så red jag Trafalgar på banan. Dagen till ära så provade jag att hoppa honom lite, bara några små språng över ett par sockerbitshinder. Och det kändes väl sådär, men med tanske på att jag tycker det känns som en halv katastrof baa att örsöka trava honom ett varv på volten så tycker jag inte att hoppningen kändes som någon värre katastrof än det. Tror att om jag bara får lite snurr på dressyrarbetet på honom så kommer hoppningen bli kanon, för hoppar bra gör han alldeles säkert det är ju bara balansen och känslan före och efter hindren som jag har lite mer att önska. Nu hoppas jag på bra underlag i vinter så ska jag lägga en massa jobb på honom, en av mina favoritövningar är att ligga på volt oh galoppera över ett (eller två) litet räcke. Det är bra för rytmen, balansen, galoppen och känslan, precis vad vio behöver, och så även Szum. Kommer bli perfekt!
 
Efter ridningen gick jag in och förberedde tacos innan jag tog in hästarna. Då var klockan lagom så jag kunde äta tacos framför Så mycket bättre, sen somnade jag i soffan och något mer vettigt lär det inte bli gjort i kväll. Det var meningen att jag skulle börja fakturera lite men efter att ha sovit i soffan så känns inte det som någon lysande ide utan det blir nog sängen i stället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0