Lussebak!

Det är nu mindre än en månad kvar till jul och även m julstämningen ute lyser med sin frånvaro så har jag börjat baka! Jag älskar saffransbullar och brukar hinna baka flera omgångar, i dag belv det vanliga lussekatter!
 
Har haft en lugn och skön dag, vilket har varit väldigt skönt. Red ut tre hästar på dagen. Midas fick en lite lugnare tur som mjukstart efter söndagens bravader, han var väldigt pigg på hemvägen så han har nog hunnit ladda om. Tant fick också komma ut en sväng med mycket trav och som avslutning skrittade jag och Elise ut med Ricko och Gandalf.
 
När hästarna var färdigridna så åkte jag på Hamamrn och gjorde några ärenden. Handlade en massa tråkiga saker, det roligaste var en grimma till Tant, och jag är inte så förtjust i att handla grimmor... Hema igen så blev det middag och bakning. Nu har jag fikat lussekatter, betalat lite räkningar och försöker ladda upp inför morgondagen då jag ska i väg med Szum till veterinären. Håll tummarna att det går bra, att det inte är halt, att Szum sköter sig och att det inte är någon allvarlig skada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0