Chokladmys!

Återigen en heldag på Ica och sen ridning här hemma!
 
Först Midas, vi dressyrade på bananmed fokus på att ha honom i ramen och få koll på höger bogen. Vi red vändningar och flyttade för skänkeln och han blev riktigt fin! Lite galoppfattningar jobbade vi också med vilket fungerade fint för honom utan skor, medan Szum bara lunde skritta igpr med sin sko utan brodd. Sen har de lite olika strategi, när Midas halkar till så stannar han medan Szum flyger i luften och gör ett bocksprång när han halkar.Vet ju vad jag föredrar i det läget i alla fall! Hur som helst så kändes Midas riktigt bra och jag hoppas han i framtiden kommer till någon som vill träna och kanske tävla för han är rolig att jobba med, dessutom är han snsrt tävlingsredo i dressyr! Synd att det är november och inga tävlingar bara...
 
Sen dressyrade jag lite med Tant också innan jag tog in hästarna och åkte till Chokladen. Hade lite kvällsmys med henne, borstade och kliade vilket hon verkade nöjd med. Tänk att min lilla fölis börjar bli så stor! Så blev jag bjuden på ost och kex där och nu är det sent och jag är trött! I morgon väntar lektioner och jag ska bara planera lite övningar till dom, sen är jag klar för i dag. Jag ska bara...
 
Tänk att min lilla, lilla bäbistjej nu börjar bli stor! Svårt att tro när man ser henne här!

Kommentarer
Postat av: camilla

Är ju klubbtävling om 2 veckor kanske kan vara något som mjukstart med honom? :)

Svar: Ja det hade varit perfekt för honom men han är nog inte kvar här då! :( Men jag är nog med på någon annan pålle! :)
Pernilla Engström

2014-11-08 @ 15:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0