Underbara fölis!

Den här dagen har ju bara handlat om en sak: föl! Jag tycker att hon är underbar men jag är ju väldigt partisk... Det verkar, peppar-peppar, gå bra, hon är pigg och alert, hon äter, sover och galopperar. Jag antar att det är bra men är ändå lite orolig att hon ska vara sjuk eller dålig varje gång jag kommer ut.
 
Det har som sagt inte blivit mycket gjort i dag. Jag har först varit uppe i snurren efter morgonens upplevelse och sedan mest varit trött. Dessutom har det varit lite oroligt på gården efter att fölis kom till världen. Framförallt är det tant som blev helt crazy och hon har sedan fått fart på de andra hästarna också. Tant är nog avundsjuk, hon har stått vid fölhagen mest hela dagen och tittat på fölis, hon gnäggar och i morse sprang hon som en tok! När jag skulle rida på dagen ville hon nästan inte gå fårn gården och nu stårhon inne med gandalf och gnäggar konstant. Szum tar det med lite mer ro även om han också ägnat många timmar i dag åt att titta på föl!
 
Här kommer fler bilder till er som precis som Tant och Szum vill titta på fölis!
 
 
Man blir rätt trött av att utforska världen!
 
Räkan verkar vara en bra mamma och håller självklart vakt när liten vilar!

Kommentarer
Postat av: Jessic

Åh vad roligt med ett föl :) Väldigt söt :) Grattis! :)

2014-05-12 @ 00:22:45
URL: http://jessicalindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0