Sommarväder!

Sommarväder ute, så härligt men jag sklle gärna haft en regnskur i natt så gräset tar sig. Det äve väl inte för mycket begärt? Först lite reng sen mer värme! Fast för min del så är dagens temperatur runt 17 grader lagom, varmare behövs inte!
 
Efter dagens jobb på Ica så arbetade jag Szum i töm. Han har haft två vilodagar i helgen och såg jättefin ut förutom ett liet frispel i den ena galoppen! Sen longerade jag Prins. I dag började jag med att jobba med de markarbetsövningar som jag gjorde igår och sedan longerade jag, och många bitar hade fallit på plats sedan sist! Men fortfarande så var han snabb att stanna eller vända om jag tappade fokus en halv sekund, gäller att vara med hela tiden! Är i alla fall nöjd med honom i dag! Efter longeringen gick jag i genom de förberedande uppsittningsövningarna som jag brukar använda, han tyckte det var lite skumt när jag började hoppa vid sidan av honom så det får vi träna lite på. Avslutade med att ställa honom vid pallen, där stod han avspänt, och med att hänga på honom! Han är ju sutten på och skrittad men det blir ju ändå lite nytt nu när det är ny ryttare, ny miljö och nya krav. Men det ska nog bli ridhäst av honom med! Eller ridponny blir det ju! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0