Sommarförberedelser!

I dag har jackan åkt av och på mest hela dagen, sol och varmt för att sedan vända till blåst och kyla. Prognoserna utlovar sommarvärme till helgen och det är välkommet!
 
I dag började dagen med att traktorkillen kom och hjälpte mig röja lite här hemma. De dåliga hösilagebalarna som stått sedan i höstas är nu bortforslade så jag kan börja stängsla där. Han hjälpte mig köra upp de blivande lyktstolparna närmare ridbanan och vi har börjat rensa lite i min stora rivningshög som är kvar sedan gamla stallet. Känns bra att ha börjat men det är verkligen massor av jobb kvar!
 
Sedan red jag och Elise ut en sväng med Tant och Gandalf. Jag tror att Tant var lite trött och muskelöm sedan träningen igår men det skulle hon aldrig erkänna, dock var hon ovanligt lugn och sansad. Szum fick gå ett pass på banan, misstänke att även han var lite öm i kroppen, för hans del efter måndagens behandling. Han bockade nämligen lite i första galoppen och var lite otymplig att vända i dag, tror det släpper framöver.
 
Även fölis har fått "jobbat" lite i dag! Hon och Räkan har i dag varit i stallet och stått i en bo en stund. Jag passade även på att pyssla lite med Räkan och att prova grimman på fölis. Men hon måste nog växa på sig lite till, för den var i största laget. Det kanske inte låter som de hade det så arbetssamt men fölis var trött efter sin utflykt och sov länge i lösdriften sen!
 
Jag har börjat lite smått att stängsla lite för sommarbete, eller i alla fall för att kunna släppa hästarna i lite roligare hagar. Sommarhagestängslingen är ett evighetsarbete som aldrig tycks ta slut, det känns bra att ha börjat lite samtidigt som det är väldigt gruvsamt. På kvällen fick jag i alla fall besök av grannarna som inspekterade och fotade fölis, bilder kommer i ett annat inlägg. Här kommer lite fölbilder som jag tagit i dag!
 
 
 
Tittut!
 
Och så med den jättestora fölgrimman!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0