Fölsemester!

Samma läge i dag som igår. Genomtrött och lite nervös arbetsdag men nu har jag semester! Är ledig en vecka för "fölsemester", bara att hoppas på att fölis kommer! Men, med reservation för att jag ju trott det förut, så är det nog något lurt på gång nu. Räkan har fyllt ut spenarna på ljuvret under kvällen, hon har vankat lite rastlöst till och från lösdriften och är lite mer orolig nu är tidigare. Känns lite knepigt att gå på semester när det låg snö ute i morse men det blir nog bra, jag har aldrig haft något annat än sommarsemester men det ska bli skönt med en vecka hemma. Det kommer bli mycket pyssel på gården, jag har planerat in en hel del lektioner och så ska jag så klart rida. Lite tråkigt att jag bara har två hästar att rida nu när det blir lite tid över, men det finns ju anant att göra. Och förhoppningsvis finns det snart ett litet föl att umgås med!
 

Kommentarer
Postat av: Mánadis' Vildhäst

Önskar jag kunde teleportera ett par ston för att hålla dig sysselsatt ;)

Ett av mina ston retades och lakterade en hel jäkla månad innan hon fölade (förstagångs),så jag hoppas verkligen Räkan ger med sig nu.

2014-05-09 @ 23:42:17
URL: http://manadisvildhast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0