Våffeldagen!

Sol, vår i luften, härlig ridning och våfflor till middag, kan man ha det bättre?
 
Red först Midas, vi red ut en sväng och i dag provade vi även på en galopp. Bitarna börjar falla på plats och jag tror att det gömmer sig en riktigt trevlig ridhäst under all ponnypäls! Pälsen är för övrigt på väg av och jag tror det mesta av den är på min kläder nu! Ska bli roligt att se hur han utvecklas de kommande veckorna!
 
Sen var det dags för Flisan att ridas ut ensam! Vi red en lite kortare tur med mest skritt, hon var helt med på noterna och gick utan tvekan. Känns som det går stadigt åt rätt håll med henne! Även Tant fick komma ut en sväng, hon fick gå ett galoppjobb i skogen.
 
På eftermiddagen åkte jag och lämnade in min bokföring inför bokslutet. Det tog mer än två timmar! Inte för att det var något krångel men hon som gör bokslutet åt mig har hästar, och rider för mig, så det blev massor av hästprat.... Väl hemma igen var det kväll och jag fick äta middagen, som dagen till ära så klart var våfflor, framför Ryttareliten på tv. Programmet har fått kritik för att vara vinklat eller att det inte visat slitet bakom medaljerna tillräckligt bra men jag tycker det är jättebra. Hög kvalitet, bra filmat och massor av fina hästar, jag blir så sugen att rida, träna och tävla när jag tittar på det!
 
Midas efter dagens ridtur!
 
Szum solar i hagen!
Tycker ni att det varit tyst om Szum? Han ska till kiropraktorn på lördag och vilar nu, han betedde sig mycket märkligt när jag satte i gång honom efter sparken på knäet. Jag misstänke att det har hänt något i nacke, hals eller bog och vill kolla upp honom innan jag fortsätter jobba honom. Vi börjar hos kiron så får vi se hur vi fortsätter sen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mánadis' Vildhäst

Du får vara lite glad över att Midas har kort päls i alla fall. Här hemma har jag några ston med vinterpäls som över 1 dm lång! Via skrapan hamnar de på mina kläder, ojoj..

Låter positivt med killen, jag sänder solig energi och önskar er båda stort lycka till :D

/Disa

2014-03-26 @ 12:07:00
URL: http://manadisvildhast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0