Host, host!

Den här hostan driver mig till vansinne! Jag hostar och hostar och ingenting händer mer än att jag får träningesvärk i magen! Har provat alla möjliga hostmediciner, astmaspray, halstabletter och annat som brukar hjälpa när jag har hosta, vilket jag ofta får när jag blir förkyld, men på den här hostan hjälper ingenting! Känns som om jag snart hostat upp lungorna! 
 
I tisdags kändes ju Cadde lite tröttt, sedan dess har han gått lite lugnare och i dag var han då inte trött -tvärtom! Jag och Alida red ut på honom och Tant, och han var väldigt på hugget när vi skulle i väg -han hoppade, studsade och viftade på benen åt alla håll. Men efter en längre tur med mycket trav i urrförsbackarna så var han desto mörare när vi kom hem, inte alltid så lätt att va liten och ta ut all energi den första kvarten av ridningen!
 
Sen var planen att tömköra Szum, men han kom in med ett svullet knä så det blev i stället sjukvård! Troligen har han blivit sparkad, antagligen av Tant som han har retat de sista dagarna, precis ovanför framknäet. Han är lite stel men inte så halt, förhoppningsvis är det bara svullet och inget trasig i knäet men det ser ut som det tagit ovanför själva knäskålen. Jag brukar ju kyla alla dessa typer av skador med vattenslangen men nu är det vinter och den är inpackad någonstans, men viter ineär ju i stället fri tillgång på något annat kylmedel nämlingen snö! Gjorde ett litet fint kylbandage som han fick stå med under tiden som jag pysslade med honom. Nu är det bara att hoppas att det går ner fort. Szum själv verkar mest rastlös och hann knappt ut i hagen igen innan han hade bitit sönder Tants täcke! Igen!
 
Sen har dagen ägnats åt pssel med Räkan, pyssel inne och pyssel ute. Jag gjorde pizza och bakade en liten tårta som jag bjöd grannarna på i kväll. Nu håller jag tummarna att jag ska få sova i natt utan att behöva vara vaken för att hosta halva natten!
 
Så här såg mitt fina kylbandae ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0