Överbyn tur och retur!

Tidigt i morse lastade jag och grannen Räkan och fölis, eller det var väl mest grannen som lastade... Sen åkte vi in till Överbyns stuteri där de har seminstation, Överbyn ligger utanför Östersund. Där är det meningen att vi ska tillverka en ny fölis! Jag trodde att vi skulle komma lite tidigt in, det har bara gått 24 dygn sen fölning och man är oftast inne på dygn 28 men Räkan fölbrunstade redan på 5 dygn så jag åkte in tidigare. Och det var tur för brunsten var på gång och de bställde semin till henne direkt. Hingst är Luxus, en jättefin dressyrhingst, se mer info om honom här: http://www.luxuscml.se/. Allt gick jättebra, lstning, resan och seminundersökningen där fölis nästan stod under Räkan och gömde sig!. Sen fick Räkan och fölis gå ut i en hage med andra ston och föl, Räkan tog med sig fölis längst upp i hagen så de fick vara ltie ensamma i början. Klok mamma!
 
Vi blev kvar där ett tag så jag kom hem på eftermiddagen. Då red jag först Generalen på banan. Han gör framsteg för varje dag, tycker att formen blir lite bättre hela tiden. Även i dag så jobbade vi med volter och lite sidvärts men vi skrittade även över bommar och jobbade traven lite på fyrkanten. Sen red jag ut själv på Prins! Vi red den korta rundan som jag brukr börja med och han skötte sig -som en prins! Det är så roligt när det börjar hända saker!
 
På kvällen hade jag ett par lektioner och har fixat lite hemma. Nu ska ajg börja packa inför morgondagens studieresa. Behöver jag säga att det bli midnatt i dag med? Och i morgon är det tidig avresa mot Mälardalen dit jag ska med vårat Leaderprojektsgrupp, vi ska på studiebesök, föreläsningar, titta på Strömsholmstävlingarna och bor till och med på en kursgård med Lusitanos! Är s glad att jag har bra folk här hemma så jag kan åka på roligheter medan de tar hand om hästar, katter och gård!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0