Lägeravslutning!

Då var sommarens första läger över, tur att det ännu är fler kvar! Vädret har i dag varit ättre, men det säger ju inte så mycket!
 
På förmiddagen red de skänkelvikningar på dressyren och i dag var ponnyerna ännu finare! Sen hade jag Tant med mig och red henne på en uppsutten teori. Försökte visa lite av det vi pratat om under lägret som takt, form, lösgjordhet och skänkelvikningar. Tant kändes rätt fin och i dag kändes galoppen precis som vanligt så nu är hon fit for fight igen! Det gillas! Sen flätades alla hästar innan det var dags för hopptävling med stilbedömning, vi använde bedömningsprotokolletför inverkansridning. Alla ekipagen var felfria och det var jämnt på poängen! Självklart avslutades lägret med fika, prisutdelning och alla fick såklart diplom. Själv fick jag en flaska vin!
 
När jag och Tant kom hem så flyttade jag om beteshagen lite så de får lite mer mat och jobbade med Pålstian. Vi gjorde samma sak i dag som igår och i dag kunde hin stå lugnt närjag hoppade och viftade vid sidan av henne och jag kunde även hänga två gånger utan att hon blev spänd. Nu är det dags att sitta upp, jag la över benet en gång i dag med men satte mig inte. Min känsla är att det svåraste kommer vara själva avstampet, och det har vi ju redan börjat komma över, tror inte hon kommer bry sig så mycket när jag sätter mig, men det vet man ju aldrig... Roligt är det med unghästar och inridning i alla fall!
 
Sen var jag slut som artist så någon mer nytta blev det inte i dag, nu ka jag ladda om för det är fullt race resten av veckan också. Vad då semester?
 
 
Bilder från lägret, här sitter tjejerna upp inför avslutningstävlingen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0