Kundvård!

I dag har jag varit den fikande ridläraren! Det är viktigt för kontakten med kunderna, alltså kundvård, dessutom gillar ju jag fika... Annars har jag varit en dålig ridlärare i dag, jag tycker nämligen att en ridlärare som inte kan prata inte är någon bra ridlärare och i dag har jag haft ännu mindre röst än jag hade igår...
 
Började dagen lite segt men hann ändå med lite stängsling innan Alida kom och red. Vi red ut på Tant och Szum, Tant tyckte nog mest det var en lugn promenad medan Szum var trött efter att ha travat uppför en lång backe. Dom har lite olika syn på det här med arbete... Sen dök hovis upp och då passade jag på att låta henne sömma om en av Szums skor som hade börjat glappa lite. Fick även hjälp så jag kunde skritta lite på Pålstina som dagen till ära var lite till sig över all pulik. Förutom Alida som höll i så var ju hovis där plus Alidas kusin, spännande värre tyckte Pålstina. Tydligen ska man långt in i skogen för att få miljöträning! I alla fall så är hon skrittad på nu och det var inga prolem!
 
Efter att ha mutat hovis med lite kaffe så kollade hon på Generalen. Han var helt oöm nu så hovbölden har nog gått ut utan attjag märkt det, så vi gjorde inget åt det utan jag provar att sätta i gång honom nu. Håll tummarna att det var det som krånglade och att det ska fungera nu! Red även Prins, på banan och jobbade lite med formen, lite sidvärts och galoppfattningarna. Stundtals springer han fint som en liten dressyrponny!
 
Och på kvällen sen var det då lektioner igen, utan röst. I första stallet var det en av ryttarna som fyllde år och bjöd på tårta och paj. Och sen blev jag även bjuden på go fika på nästa ställe, det är bra med kundvård!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0