Fredagstävling!

Fredag i dag fast det känns som lördag!
 
Började med att rida Szum, vi red ut en sväng och han var väldigt laddad i dag. En gång satt jag väldigt löst, vi travade och jag vände mig om för jag tyckte jag hörde en bil, precis då får Szum syn på en farlig tallgren och kastar sig åt sidan! Som tur var höll jag mig kvar! Sen fortsatte jag arbetet med Pålstina som nu är sutten på, inte bara en gång utan ett par! Det gick hur bra som helst!
 
Efter att ha putsat grejer, packat och fixat åkte jag och Tant på tävling! Vi plockade upp Alida på vägen och sen åkte vi till Timrå! Vi hoppade 0,90m och 1m, i första klassen var Tant odräglig laddad. Hon drog i full fart mot hindren på framhoppningen, kunde omöjligt skritta och örjade fåna sig vid insläppet. På banan var vi felfria men det var på Tants villkor, hon lekte runt banan och bestämde fart själv! 
 
I 1 meter var hon etydligt lugnare, det lev en fin runda fram till de sista omhoppningshindren. Efter halva omhoppningen så bjöd hon på fel hinder, och det så pass rejält att jag fick dra tag i henne innan hon hoppade det, efter det tappade jag fokus och kunde inte hålla i hop min ridning vilket resulterade i ett stopp på sista hindret. Jag är ändå väldigt nöjd, båda rundorna kändes bra och Tant verkar vara i gammal god form igen!
 
Efter avslutad ritt i 1 meter!
 
Här är våran 0,90meters runda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0