Tillbaka på Ica!

Första dagen på Ica kan sammanfattas med varmt och stressigt, men även om jag hellre hade varit hemma så känns det ändå rätt okej...
 
Efter jobbet så red jag och Alida ner till älen, nerför de branta backarna, med Pålstina och Tant! Nere vid älven galopperade vi på lite och Pålstina är verkligen en pärla till häst, hon är med på allt och ändå lydig och lyhörd. Tänk på att hon ara är riden i tre veckor (eller egentligen ännu mindre), hon örjar förstå galopphjälpen och jag hade etydligt kortare romssträcka på henne än vad Alida hade med Tant! Rolig pålle!
 
Förutom att det var jättekul att galoppera ner vid älven, kände mig som 14 år igen, så var dagens gladaste besked att Räkan är dräktig och jag får hämta hem mina prinsessor i morgon! Hon är i dag kollad på 14 dygn så det är länge kvar än men det känns ändå bra, hon är dräktig med Luxus!
 
Tant och Alida i grönskan på dagens ridtur!
 
En något suddig ild på mig och Pålstina! Vi ser väldigt glada ut i alla fall!
 
Även i morse var hästarna trötta! Tant och sälen Szum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0