Ridlägersommar!

Då var sista sommarlägret i Nyland över, känns lite tråkigt. Det är verkligen jätteroligt med läger och jag skulle kunna ha läger alla dagar i veckan! Speciellt dagar som i dag när det är sol (om än något varmt), eleverna rider bra och hästana hoppar som fasiken, då är det ju skitroligt! Tror dock att jag skulle få svårt att ragga i hop elever till alla dagar i veckan...
 
Hemma igen så red jag och Alida ut med Szum och Tant, känns bra att komma i gång med Szum igen även om han i dag var väldigt störd över bromsarna. Kan dock säga att när vi träffade på en fyrhjuling mitt i skogen så hade han inte en tanke på insekter under en lång stund för då hade han fullt upp med annat!
 
Nu i kväll har jag även hunnit med lite förberedelser inför nästa kurs som är på tisdag. Har varit uppe i huset och torkat golvet och testat vattnet, och planerat teori och gjort teoripapper. I morse innan dagens läger så skrev jag fakturorna så jag tycker jag ligger bra till, det är mycket mer planering än man tror! Nu ska jag gå och soa innan kvällen blir ännu dyrare, förutom all planering så hann jag även beställa lite grejer till hästarna! Skulle ha insektsspray till Szum och det blev visserligen två olika sorters insektsmedel men även två schabrak och ett fleecetäcke slank med!
 
 
Bilderna är från en av deltagarna eftersom jag inte lyckades fota något. Jag ser väldigt bestämd ut på den nedre bilden...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0