Loppisrunda!

Tog lite semester i dag, känns som jag kunde behöva det!
 
Efter min lilla sovmorgon så åkte jag ner till betet och joade Generalen i töm. Han tyckte nog det var lite besvärligt att trava fint när underlaget inte var helt slätt, höll till i den hage som de betat av redan, men ajg försökte förklara att det var nyttig träning! Sen åkte jag i väg med en kompis på lkoppisrunda! De ordnade loppisdag i Helgum med massor av loppisar, hittade en del fynd men på sluttampen var man faktiskt lite less.
 
Hemma igen så red jag Szum, höll till på samma ställe som där jag tömkörde i morse. Szum var inte alls på humör och var tjurig och avig, han ville mest dra till de andra hästarna. Jag inser att han behöver vila, han blir så här då, och att morgondagens inplkanerade "tävling" bara är att glömma. Surt att musta ett tillfälle att miljöträna men det är ju ingen mening att åka i väg med en häst som bara är trotsig. I dag kom han inte ens fram till mig i hagen, ett säkert tecken på att det är dags för vila! 
 
I kväll har vi grillat! Vi var några tycken hemma hos grannarna som åt gott och drack vin, nu har jag bokfört nästan en halv månad så nu är det nog dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0