Svettigt jobb!

Skönt väder i dag, -5 grader visserligen lite blåst men ändå bra utomhusväder!
 
I dag var Cadde först, jag longerade lite först och sedan satt jag upp och red på banan. Började lite försiktigt i skritt som sist, då jag hade Marie som hjälp -i dag var jag ensam, men avslutade med att trava lite och det gick så bra så! Sen var det Szums tur, i dag var han helt övertygad om att det fanns ett monster i ett av hörnen och han gjorde allt för att övertyga mig med om det! Efter att ha tvärnitat, backat, rest sig, tvärvänt och provat sticka flera gånger så kunde han till slut trava fint på volten på andra sidan banan... Fattar inte vad han är rädd för men i dag var det troligen en älg i skogen också, men på banan var det ingen annan älg än Szum! Tokhäst! 
 
Lucky fick gå ut, vi travade massor i backarna och det var en svettig häst som kom hem! Första ridpasset var ingen svettig, andra ridpasset var ryttaren svettig men inte hästen och sista var hästen svettig men inte ryttaren -bra utfall! Lucky var trevlig i dag och inga hyss! Eftermiddagen och kvällen gick åt till lektioner och tömkörning av en väldigt söt men lite lurig ponny! 
 
Nöjd Lucky efter dagens ridtur!
 

Kommentarer
Postat av: Angela

Kan den söta och luriga ponnyn heta crux kanske?

Svar: Rätt gissat Angela!
Pernilla Engström

2014-02-01 @ 18:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0