Mental kollaps!

Drömde i natt att jag var inlåst eftesom jag fått en mental kollaps, när jag kom ut i morse och det återigen regnade så kändes det som att det var nära att bli en sanndröm... 
 
Tack vare regnet i morse (och mest hela dagen) så var det jättehalt på väg till jobbet i dag, fick sladd fast jag verkligen körde lugnt och försiktigt. Väl på jobbet visade det sig att tre stycken var sjuka så det var lite kris, dessutom på en fredag! Jag skulle även få hem ett hölass i dag men på förmiddagen så ringde traktorkillen och sa att han inte vågade köra i halkan, jag förstår honom absolut men jag var verkligen i behov av att få hem foder. 
 
Men det löser sig ju alltid! vi fick tag i lite extra personal över luncherna på Ica, det var dessutom en ovanligt lugn dag för att vara fredag. Jag kunde låna två balar hösilage (av samma foder som jag haft fram tills nu) och när jag kom hem var gården dessutom sandad! Så skönt!
 
Dock regnade det fortfarande och jag hade ingen större ridlust. Blir lite orolig för jag brukar alltid rida, oavsett väder eller förutsättningar, men den här vintern håller verkligen på att knäcka mig! I stället klippte jag tant! Hon klipptes ju i höstas men det hade ju växt ut helt så det var verkligen dags igen. Hon är verkligen en pärla att klippa, står som ett ljus! Hela hon är som en pärla!
 
Nu ska jag ge mig på att skruva i hop den hyllan som jag inte hann igår. Det känns lite gruvsamt eftersom jag skruvade i hop en likadan hylla igår och det var inte roligt! 
 
Finaste tant är nu nyklippt och ser ut som en tävlingshäst igen! Visst är hon rätt fin i kroppen för att vara 22 år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0