Snökaos!

De sista dagarnas vårkänsla har i dag varit väldigt långt bort. Det har hela dagen snöat både på tvärne och längden. När jag åkte hem från jobbet var vägen fortfarande inte skottad och jag tog mig knappt upp på gården hemma. Hag hoppas verkligen att de hinner ploga vägen innnan jag sk ai väg i morgon för det var inte roligt att köra hem i 1,5-2 dm snö och i morgon ska jag ju ut med släpet igen!
 
Även på ridbanan var det lite tunglkört i dag med mycket lössnö. Cadde jobbade ändå på bra och vi kunde i dag flytta lite sidvärts även i trav! Jag gör det väldigt enkelt med honom, skär av hörnet efter kortsidan och flyttar ut honom mot spåret på långsidan. Förstår han inte så trycker jag lite med spöet på bogen, först i skritt och sedan samma väg i trav. Det gick jättebra, han fattar fort och jag tycker han börjar komma i kapp som 4åring trots att han är så lite riden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0