Olycksfågel!

Tänk att det är mitt i natten igen, jag verkar vara hopplös!
 
I dag började jag dagen med att tömköra Szum, han vr laddad och pep och bockade som en ponny! Just nu tror jag alla hästar är lite överladdade, jag längtar efter snö så det går jobba de lit mer och så att de rör mera på sig i hagarna! Efer Szum så åkte jag på Hammarn och körde, gick ganska bra och det är ju tur eftersom det börjar närma sig uppkörning.
 
När jag kom hem så red jag ut Midas, han fick gå i skogen här hemma i lite besvärligare terräng som uppför backar, genom sly pch över stockar och stubbar. Han är inte jätteförtjust i det men jag tycker att alal hästar ska var terränggående och desutom är det bra träning så han får kämpa på! När jag kom tillbaka fick jag besök, en ny bekanskap i form av en tjej som utbildar sig till hästmassör och som vill träna lite på våra hästar och ha ett samarbete i framtiden.
 
Red Traffe på banan, det var inte någon jättebra dag i dag. Han är ju väldigt svår att få eftergivn i traven, galoppen är ju den lättaste gångarten men nu har det ju inte gått att galoppera på evigheter. Jag blev lite irriterad i dag när jag inte fick honom till arbete och tänkte att jag trots underlaget tar en kort liten galopp, i samma sekund som jag gav galoppfattnng så for han i luften! Ett bocksprång och sedan kastade han sig ut från banan, jag red i vanlig ordning med insläppet öppet. Efter en stunds övertalnng var vi tillbaka på banan, han bockade någon gång till men inga mer turer utanför banan! Som sagt så ärsnön vaälkommen nu, det kommer göra jätteont att åka av som det är nu!
 
Efter middagen, dagen till ära makaronpudding, tömkörde jag Ricko lite innan jag tog in hästarna och åkte till grananrna för att låna en kattbur, för i morgon ska en av katterna kastreras. Hälsade även på min Choklad som gjort illa sig igen, hon hade några skrapsår på bakbenen, verkar inte bättre än att jag fått en olycksfågel!
 
Chokladen fastnade i alla fall på några kort i dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0