Nu -10 grader!

I morse var det -18 grader och redan det kändes ju bättre, när jag kom hem från jobbet hade det börjat snöa och var bara -10 grader, nästan sommar!
 
Jag passade på att tillbringa kvällen på ridbanan medan huset blev uppvärmt, många frågar mig hur jag orkar hålla rida och greja på kvällarna efter jobbet när det är mörktoch kallt. En del av svaret är att det ofta är kallt i huset när jag kommer hem från jobbet och då kan man ju lika gärna vara ute medan det blir varmt inne. I dag longerade jag förstgaloppprogrammet med Traffe. Har bestämt att han ska få gå det lite nu när underlaget tillåter det igen, tycker att det var ett bra jobb för honom!
 
Sen var det Vickans tur. Hon blev i dag longerad med sadel, först med stigbyglarna fastsatta och sedan med de hängande, min armesadel tycker jag är stor och skrymmande men på henne ser den liten ut! Sen började vi på med lite förberedande uppsittningsövningar, jag drog i stigläder och klappade på sadeln och hela hästen, hoppade vid sidorna på henne och viftade med armarna allt jag kunde. Hon var lite skeptisk först men sen tyckte hon nog mest jag var konstig. Vi tog även fram pallen, Vickan tyckte det var perfekt att gosa lite när jag kom upp i hennes höjd, mycket bättre det än att hon skulle stå med sidan vid pallen, det verkade ju helt onödigt!
 
Väldigt mörk bild, trots den bra beslysningen, men så här såg det ut när jag och Vickan palltränade!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0