Juldagen!

I dag har jag varit ledig från Ica och planen var att rida massor, planen sprack i morse när termometern visade -25 grader! I vanlig ordning när det är kallt så har det jävlats, i morse gick en detalj på pannan sönder, min nya bil startade inte alls i dag (troligen fungerarinte motorvärmaren på den) och den gamla bilen krävde startkablar för att vilja vara med. Dessutom är det på gränsen till för kallt i gästhuset som jag har som sadelkammare så där har jag kört kupevärmaren, och det är ju ijte ens speciellt kallt ännu -tänk på de som får runt -35 grader!
 
Någon ridning blev det såklart inte, i stället gick dagen åt till att elda, jaga igång bilar, vattna hästar (de som inte har värmebalja) och mysa inne. På dagen passade jag på att jobba lite med unghästarna. Först Vickan som jag longerade lite, eller rättare sagt påbörjade lite longering. Hon fick gå i skritt runt mig, och träna på framåt och stopp. Även Clarinett fick komma ut på banan, henne gjorde jag en liten lathetsvariant med och tog direkt från hagen och jobbade i grimman. För hennes del blev det bara lite avcheckning av start, stopp och backning.
 
Nu hoppas jag på bättre ridväder och bättre flyt med bilarna framöver!
 
Szum och Traffe!
 
Clarinett och Traffe i bakgrunden!
 
Clarinette!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0