Hästbyte!

I morse snöade det faktiskt, och än ligger et kvar! Har ridit på banan och det är bättre underlag än på länge!
 
Jag red Traffe innan jobbet, han var betydligt bättre än sist men släppte inte riktigt. I morgon är det tänkt att vi ska träna, det känns både lite nervöst och bra. Nerväöst för det känns som vi kommer att skämma ut oss men bra att få lite hjälp att komma vidare!
 
På Ica börjar det märkas att vi närmar oss jul och det är fullt ös! Efter jobbet kom Alida och vi jorde ett litet test i kväll! Vi red på banan och började som vanligt med att Alida red Tant och jag red Midas. Han har ju tyckt det varit lite otäckt när vi mött hästar till exempel i ridhuset, det är ju rätt vanligt för unghästar och ovana hästar ovh tränas rätt lätt bort. Men jag rider ju nästan alltid själv på banan så i dag bestämde vi oss för att träna på det. Men det var ingen större grej alls i dag, han var lite fokuserad på Tant precis i början men senslappnade han av och brydde sig inte alls. Så efter en stund bytte vi hästar! Eftersom Midas är till salu så ville jag se hur han gick med en annan ryttare och så ville jag höra vad Alida tyckte om honom! I början var det lite tveksamt men sedan hittade de varandra och då var det bra fart på Midas och de red även lite skänkelvikningar. Nyttigt för mig att se och bra för Midas att gå med någon annan emellanåt. Tant kändes jättefin trots att hon nu går på halvfart och inte så mycket på banan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0