Födelsedag!

Ja ha då har man fyllt år igen och nu är jag ett år närmare ridhuset! Jag har ju sagt att jag ska ha byggt ridhus innan jag fyller 40 så jag kan ha mitt 40 års kalas i det sen, nu har jag bara 5 år på mig!
 
I dag började jag med Szum. Longerade och tanken var att jag skulle rida sen men jag ångrade mig och höll mig på backen. Han var rätt studsig i dag och jag hade ingen lust att åka av, vi skjuter på ridningen några dagar till och hoppas på snö! Sen hann ajg med lite småpyssel ute innan min pappa kom på besök. Han hade med sig ved som vi höll på lasta av som bäst när veterinären dök upp!
 
Mina hästar har fått vaccination och Ricko är nu besiktad! Hon som provred förra veckan har bestämt sig för att köpa honom och i dag besiktades han utan problem. När vi var klara så fikade jag och pappa lite tårta innan jag red ut med Midas. I dag var det hans tur att få trava i backarna och bli trött, jag tror det är bra för hästarna att bli rejält trött emellanåt, Szum skulle verkligen behöva det just nu!
 
Åktei väg för några lektioner där alla hästar gick riktigt bra, när jag kom hem så var det ags för mer kaffe och tårta. Nu är det i vanlig ordning mitt i natten och dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0