Dan före!

Nu är det jul på Brännan med! Hade lite lätt panik där ett tag men det ordnande sig! paniken inträdde när jag kom hem frn jobbet, där det sklart var full fart, vid 19 tiden efter att ha handlat och åkt förbi en granne med en julklapp. Planen för kvällen kändes då övermänsklig, jag skulle inte bara pynta, griljera skinka, slå in julklappar och spela bingolotto utan även rida. men jag har hunnit med allt och nu är det bara at varva ner! Är lite imponerad över att jag faktiskt hann vara med och spela två bingoomgångar, skinkan är provsmakad och gaodkänd.
 
Red gjorde jag på Traffe. Började med att longera i galopp så han skulle bli varm och jobbade sedan först igenom traven så han bjöd och slappnade av där, sen jobbade jag galoppen och i dag var en sån där dag då jag hade kunnat galoppera hur länge som helst på honom. Är så tacksam för snön så jag kan rida honom lite mer och lite bättre!
 
Sen tog jag in Vickan, borstade henne, lyfte fötter och la på manskapssadel som det är tänkt att hon ska gå med. Många skrattade nog åt mig i våras när jag köpte den där gamla arme´sadeln men nu kommer den till användning! Nu ska jag äta lite ost och kex till det sista av uppesittarkvällen,god jul på er alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0