Tröttdag!

Sjukt trött efter en dag påIca och lite ridning! Antar att det är det här höstmörkret som gör att man blir trött, hoppas bara det blir bättre för i helgen behöver jag verkligen all energi som går att uppbringa!
 
Efter jobbet så tömkörde jag Leone. Enligt uppgift var han inte tömkörd innan så vi tog det väldigt lugnt. Jobbade bara i skritt och började på volt, precis som i longeringen. Han fattade snabbt vad det gick ut på och vi jobbade mycket med svängar och halter. Det är liksom bra att kunna stanna, starta och svänga sen när jag ska rida!
 
Sen kom Mona och Alida och vi red ut alla tre. Alida fick börja med Tant hemma och rida ner till oss andra vars hästar ännu är kvar på betet. Vi red en sväng, jag red Szum och han skötte sig fint även om han hade lite att göra för att hålla kooll på båda brudarna hela tiden. Jag hade dressyrsadeln på honom och jag måste säga at jag trivs väldigt bra i den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0