Ridtravarkurs!

I morse åkte jag tidigt till Ö-vik! Där väntade kurs för ett gäng ryttare från Mittsvenska Ridtravarföreningen! 7 ryttare red dressyr på förmiddagen, de red en och en, och en häst tömkördes. Efter lunch och teori så red 6 av ryttarna markarbete med bommar och hinder i grupper och två hästar tömkördes. Ett teoripass till hann vi med innan ajg åkte hem igen. Jättefina hästar och bra ridning men alltid svårt och lite nervöst att ha nya ekipage. Tror i alla fall att de flesta var nöjda.
 
När jag kom hem så tömkörde jag Leone direkt, och jag menar verkligen direkt för jag var inte ens in i huset! Det gick ritkigt bra, vi jobbade precis som sist i skritt och med styrninge och halter. Han har fattat vad det går ut på med tömkörningen men är inte riktigt nöjd med att det är jag som bestämmer alla gånger... Tycker ändå att han ät jätteduktig!
 
Nu är det sova som gäller, det har varit en hård helg! Men rolig såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0