Påskdagen!

Jag har verkligen kommit in i mitt sommartempo, när kvällarna är ljusa är det ingen mening att vara inne utan ajg blir ute längre och längre på kvällarna. Den här veckan har jag ramlat in runt 21 tiden varenda dag typ, det är underbart med dessa ljusa kvällar men det kan bli lite mcketi bland också!
 
Började dagen med en uteritt på Flisan. I torsdags när ajg red ut ensam sist testade hon mig lite men i dag var det spetsade öron och hon hade knappt tid att skritta när vi gick i väg. Det är så roligt med hästar, och då speciellt unghästar, man vet aldrig hur dom ska reagera eller vara, oftast blir man positivt överaskad! Efter våran härliga morgontur väntade några timmar på Ica, i dag lite lugnare tempo vilket var skönt efter tre dagars race!
 
Efter jobbet packade jag in Tant i transporten och åkte på dressyrträning på Dannero! Det gick hyfsat att rida trots att det visade sig att jag slarvat lite med någon yttertygel och inte riktigt fick med mig ena bogen. Men när vi fick fason på det sprang Tant, om än något motvilligt, väldigt fint och kändes som en riktig dressyrhäst! Hennes ägare kom och tittade när vi red och överöste henne med massor av kramar och pussar! När vi kom hem hade Tant inte tid att vänta medan jag hämtade hennes täcke i bilen, hon knöt upp grimskaftet och drog en repa runt gården. Är hon verkligen 22 år??
 
Nu blir det nog inget mer vettigt gjort i kväll, å nu tar jag och sover! Just nu känns det inte som jag gör något annat än jobbar och rider! Men det räcker ju långt det!
 
Tjock Räka vakar över trött Szum, tyvärr mörk bild sen i morse!
 
Tant redo att åka på träning! I dag i den blåa outfiten! Täcket är nytt, köpte det på rea i vintras och jag tycker Tant blev så snygg i det! Nu ska hon sova i det i natt så sen är det väl skitigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0