Dålig magkänsla!

Oj vilken oproduktiv dag det blev, hade så stora planer för dagen men eftersom magen fortfarande inte var kry så blev det som det blev... Så förmiddagen ägnades åt bokföring tills jag kände mig lite bättre.
 
På eftermiddagen fick jag hem ett hölass, det är alltid lika skönt att ha det hemma. Sen red jag ett dressyrpass på Midas, i dag la jag in lite mer galoppjobb. Tanken är att öka på galoppjobbet efterhand eftersom han behöver stärka upp galoppen lite. Fin att rida var han i alla fall.
 
Sen var det Flisans tur, vi började med att skritta en sväng runt gården, det gick bra tills vi ,enligt Flisan, kom till ett gigantiskt dike! Det var säkert två decimeter djupt och tre decimeter brett... Jag minns att hon var lite tveksam till diken även när hon var här i höstas. Men när jag klev av och gick före över diket tog hon mod till sig och tog ett stort skutt över det lilla pyttediket! Bara för träningsskull gick vi över ett dike till och sedan tillbaka över båda, och då var det inte så stor grej längre. Satt upp igen på banan, och red lite där. Planen för Flisans tid här är att hon främst ska ridas i skogen eftersom hennes ägare har samma filosofi som jag, nämligen att unghästar ska ridas i skogen. Därför var det i dag första gången jag red henne på banan nu (även om hon gick där några gånger i höstas), och hon var lite spänd i början. Men efter att ha skrittat och travat några varv spände hon av och då skrittade vi hem igen!
 
Sen åkte jag i väg, hade en lektion och gick på en träff för kvinnliga företagare. Det var verkligen meningslöst, programmet var i en halvtimme och bestod endast av att två stycken berättade om en kurs vi kunde gå. Och även om det var gott fiak sen och blev lite surr så kändes det verkligen som att man hade kunnat göra något mycket bättre när så många hade samlats! 
 
Nu ska jag krypa ner i sängen och tilla på Ryttareliten sen i tisdags på Svt play, missade ju det när jag var på hoppträning. Och så hoppas jag på en bättre dag i morgon med en bättre magkänsla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0