Syndafloden är här!

Som det har regnat! Tror det är syndafloden som är här och jag hoppas att inte huset flytit bort i morgon. Jag ställde in dagens lektioner och även morgondagens, även om jag kanske lagt om kursen och börjat med simlektioner i stället? Helt sjukt blött är det i alla fall överallt och jag hoppas att det ska bli uppehåll snart!
 
Jag klve upp tidigt i morse och släppte ut hästarna i regnet, just då kändes det väldigt jobbigt men hästarna är ju lika glada att få komma ut oavsett väder vilket ju är skönt. Åkte sedan och hämtade en häst som ska vara här på inridning, en liten fin 3 åring med dressyrstam, kallas Flisan. Mest hela dagen tillbringades i bilen, vilket ju egentligen inte gjorde något eftersom det ändå regnade, som tur var fick jag sällskap av grannen vilket ju kändes skönt. Varken hann elle ville göra så mycket mer i ovädret, fick hjälp att köra ut balar och gjorde lite småpyssel innan jag i stället gick in och bakade en cheesecake. Så på kvällen blev det go fika hos mig och köket blev fullt av folk, pefekt sysselsättning när det ändå bara regnar ute. Nu är jag trött trots att jag inte gjort något vettigt i dag, dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0