Jäkla stubbe!

Hade en härlig söndagsmorgon i dimman i morse! Gick ut direkt, släppte ut hästar och mockade innan jag provade att arbeta tanten lite i töm. Har inte testat det innan, tanken var att jag kanske skulle komma åt henne lite mer från marken än vad jag gör från ryggen. Kan inte säga om det var så stor skillnad men det är ju så bra att få se lite hur hon jobbar. Precis som fån ryggen tog det en stund innan jag fick henne dit jag ville, men då blir hon fin. Vi jobbar vidare och det blir definitivt mer arbete i töm. Sen hade jag en lång frukost innan jag åkte på Ica.
 
Efter jobbet så¨red jag ut Taggen, vi galopperade lite på skogsvägarna, skönt nu när jägarna lämnat skogen för denna gång. Åkte sedan och hämtade en höbal, hästarna äter som sjutton och jag tycker inte jag gör något anant än kör balar just nu. Upp på byn och åt lite, tog med mig Marie hem så jag skulle få hjälp att rulla ut höbalen i hagen. Att rulla ut balen gick fint, sen skulle jag bara vända släpet vilket inte alls vara bara.. Kom lite för långt ut med bilen och körde fast, ordentligt! Vi kopplade av släpet, jag satt fortfarande fast. Vi försökte dra loss mig med Malries bil, jag satt fortfarande fast! Så det var bara att ringa efter värre hjälp, grannen kom med fyrhjulsdrift och fick loss mig men det lät int riktigt bra när bilen kom loss. Känslan blev inte bättre när jag klev ur och hittade bildelar på marken... Precis som jag misstänkte hade jag fastnat på en stubbe och den fastnade i underredet på bilen. Som det verkar är det bara plastgrejer som lossnat, men det kändes väldigt onödigt! Och i kväll kändes det utökade b-körkortet väldigt långt bort! Jag och Marie tröstade oss med lite äppelpaj sen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0