Efter regn kommer sol!

Äntligen lättade regnet och i dag kunde till och med solen skymtas, fast då var ju jag på Ica.. Men jag är så tacksam över att det har slutat regna för den här gången och att jag slapp regnstället nu i kväll.
 
Jag passade så klart på att arbeta hästarna nu i kväll när det var bra väder. Först red jag ut med tanten, hon var sjukt pigg och framåt så det blev mycket trav och en lång galopp i friskt tempo på hemvägen.
 
Sen tömkörde jag Szum. Hade på känn att han skulle vara laddad då han busade rejält i hagen redan, inte blev det bättre av att hästarna härjade i hagarna precis när vi kom ut på banan. Var längesen han var så laddad och stökig, säkert mer än ett halvår sen, första 10 minuterna var mest bara bockssprång och fullt race! Efterhand slappnade han av och travade fint, men jag tror jag ska rasta honom från marken även i morgon! Avslutade med att longera Flisan lite. Nu är jag trött och slut, bara att ladda inför helgjobb på Ica nu!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0