Lång eller kort dag!

Man kan väl inte säga att man har långa dagar när dom är för korta för att hinna allt man vill och tänkt? Jag har trots allt hunnit en del i dag med...
 
Först Frallan, som jag tömkörde på banan och det gick jättebra. Vi tömkörde över bommar, i skritt, mest för att ha något att styra på för att checka att den fungerar. Spolade dessutom frambenen i dag utan större problem, nu är det dags att ta tag i bakbenen. Men det går framåt, om än med små steg!
 
Red ut Szum i skogen här hemma och galoppjobbade tanten. På eftermiddagen åkte jag i väg och hade ett par lektioner. När jag kom hem så lagade jag middag och tömkörde sedan Flisan på banan innan jag nattade hästarna. Någonstans där mellan allt hann jag plocka ner en halv hage (har andra halvan kvar till någon annan dag), traktorn kom med balar till hästarna, jag sprang in en snabbis på affärn, drack kaffe med en av de som red och så har jag ju såklart gjort allt det där man gör varje dag. Som att ta in hästar, ta ut hästar, mocka, fylla vatten, putsa grejer, gosa med katterna och annat viktigt! 
 
I morgon är det dags för ICA och en ny lång dag som är alldeles för kort! Tur jag har roligt, och dessutom så fina hästar att jobba med!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Instämmer. dagarna är alldelens för korta hur många timmar man än utnyttjar!

2013-10-11 @ 12:23:09
URL: http://sojf.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0