Vintertemperatur!

Ja ha då var det vinter igen, första dagarna med vintertemperatur och man tycker det känns jättekallt fast det bara är -10 grader. Jag har dock tydligen rätt bra kläder för jag frös inte fast jag var ute halva dagen, testade mina nya vinterridbyxor och de är inte bara snygga utan även varma och sköna!
 
I dag började jag med att sätta upp tråd på den nya lösdriftshagen. Planen är att kunna öppna upp och slå i hop den hagen med nuvarande lösdriftshage i vinter och därigenom kunna köra ut två balar åt gången. Får se om min plan fungerar i verkligheten men jag tycker ju själv att den briljant! Så klart! Red sedan ut med först Räkan en lite lugnare tur och sen tant med lite högre tempo. 
 
På eftermiddagen var jag upp på byn och gjorde lite ärenden innan kvällen ägnades åt lussekattsbakande ocj sedan provsmakning av dessa hos grannarna! Jag missade därför Gundes program på tvn, men det verkar ha varit bra så jag funderar om jag orkar vara vaken och se reprisen som går i natt...
 
Så här ser Räkan ut nu med ungefär halva dräktigheten kvar! Jättetjock tycker jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0