Tantenergi!

Ibland kan det kännas rätt jobbigt att bo ensam på en gård med en massa hästar mitt i skogen, och det kan kännas som jag alsrig kommer klara av det här. Den känslan uppkommer oftast när jag kommer hem från jobbet, det är mörkt ute, jag är trött, det är kallt inne och jag ska ut och rida själv i mörkret, just då känns det som jag vill ge upp och bara krypa ner under ett täcke... 
 
Så kändes det i dag.. Men tjurig som jag är så stack jag ändå ut och red, på tanten i mörkret. Och det finns väl ingen bättre häst för att vända humöret än henne? Glad, orädd och med en energi som räcker till både henne och mig så kan man ju inte låta bli att le efteråt. Hon är verkligen underbar! Och sen så vet jag ju att det nog kommer kännas bättre i morgon. Nu är jag ledig från Ica i tre dagar och har tid att rida, ha lektioner, ta ner sista sommarhagen och göra lite annan nytta.
 
Bästa Actrice som ger så mycket energi till mig!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du gör det jättebra och jag är imponerad av din karaktär och envishet! :)

2013-11-05 @ 21:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0