Galoppkänsla!

Åter en dag hemma i lerans paradis! 
 
Jag började dagen med boföring, vilet jag tycker är rätt trist.. Sen gick jag ut och red Szum först. I dag satt alla knappar där de skulle, Szum sprang fint och ryttaren red rätt bra och då blir resultatet inte så tokigt. Bland annat fick vi till en galopp som var för bra för att vara sann, bästa hästen! Sen provade vi även att travhoppa ett litet kryss, men det var nog för litet för Szums smak så det travade han bara över. 
 
Basse var näste på tur, även han fick gå dressyr i dag. Det är en helt annan häst att rida dressyr på än att rida ut, lika överladdad och flamsig som han var igår lika fokuserad och lyhörd var han i dag, och vilken galopp han har! Vi jobbade galoppen en del, det är en bra gångart för honom som behöver muskla sig och stärka upp kroppen.
 
Efter lite lunchpaus så red jag och Elise ut på tant och Gandalf innan jag avslutade med att tömköra Frallan på banan och lyfta ut spänbalarna jag köpte igår. På kvällen hade jag ett par lektioner och i morgon väntar mer träningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0