Allhelgona!

Inledde dagen med en ridtur i dimman med tant. Det var så härligt, frostigt, sol genom dimman och pigg häst, så borde alla dagar börja! Sen väntade några timmars jobb på Ica men dagen till ära så var det kort dag så det var ännu ljust när jag kom hem, lyx!
 
Eftermiddagens hästbravader började med Szum. Longerade av honom lite överskottsenergi innan jag satt upp och red lite, och i dag var det ren njutning! Szum är verkligen grymt fin när han vill och när piloten rider, och i dag red piloten i alla fall emellanåt rätt bra. Själv kände jag mig ju som Jan  Brink när jag försökte sitta i Szums trav, antagligen skulle ingen se likheten mellan mig och Jan Brink och troligen skulle Jan Brink tycka att Szum mest joggade runt.. Men jag hade en fin känsla och fick en föraning om att jag, kanske, kommer lära mig rida denna häst!
 
Sen fick jag finbesök av Basses ägare. Vi pratade en massa,  jag red Basse lite på banan och försökte visa hur jag tänkte och jobbade honom och som avslutning red hon honom lite själv för att få känna på honom. Ni kan tänka er vad roligt att återigen få trava på sin häst efter ett halvår! Avslutade kvällen med att longera Frallan och sedan göra lite uppsittningsövningar ensam. Jag satt upp på henne helt utan hjälp och helt själv hemma tre gånger, utan problem. Just nu märks det inte att hon var så spänd när jag började hänga och sitta på henne.
 
Tanten och jag i morse!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0