Nästan sommar!

Härligt väder i dag, nästan sommar! Det är så skönt och i hagarna börjar det grönska, hoppet om sommaren lever!
 
Började dagen med Cadde, först lite longering sedan hjälpte Elise mig så jag kunde rida lite här hemma. Det gick rätt bra i dag och vi kunde även ta av linan så jag fick rida lite ssjälv. Det är mest dom där höger svängarna som är problemet, får nog välja ridvägar med bara vänstersvängar! Sen red jag och Elise ut med Räkan och Gandalf.
 
Sedan flöt det på under eftermiddan med uteritt på Taggen, jag tyckte vi galopperade rätt mycket men enligt Tagg var det alldeles för lite! Sen red jag ut Peppe en liten sväng och Szum fixk skritta lite i skogen här hemma. Fast vi bara skrittade så var han genomsvettig, det är så nyttigt för honom att gå uppför och nerför, över stockar och diken och i genom sly. Perfekt för honom att få jobba med sin koordinartion och balans. 
 
På kvällen åkte jag  i väg och red en kundhäst och hade ett par lektioner. Nu blir det duschen och sängen för det är tidig uppstigning som gäller i morgon, och sedan fullbokad dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0