Blåsigt!

Blåst hela dan, i dag med, sol på dagen men på kvällen när jag var ute så var det lite regn också. Inte något jätteroligt väder och jag börjar bli ganska less på blåsten nu, även om jag är tacksam för att det torkat så bra vilket nog beror på att det blåst nästan varje dag.
 
I kväll red jag, Malin och Elise ut, jag hade Räkan och hon rids ju tyvärr inte så mycket nu så hon var rätt pigg och laddad på hemvägen, studsade lite till och med! Sen var det Caddes tur, Malin ledde mig och i dag red vi en liten sväng. Vi gick ner till vägen, bort till den andra infarten och sen hem över gården. Han är inte alls brydd över att jag sitter på honom men han är orolig i munnen och svår att styra. Alltså finns det fortfarande lite att jobba på! Avslutade med att tömköra Peppe. I dag blev det mycket skrittjobb, vi påbörjade lite sidvärtsarbete och jobbade med vändningar. Han behöver verkligen jobba med att få kontroll på sin kropp, och det tycker jag dagens övningar var ett bra redskap för. 
 
Nu är det bara att ladda om och sova, ställer klockan på 6 i morgon med och siktar på att rida Szum innan jobbet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0