Åsiktshantering!

I morse när jag fixade hästarna var det sol och det kändes som det skulle bli en riktigt varm dag, tyvärr mulnade det på och bleev regn på dagen men som tur var så jobbade jag ju då!  På kvällen var det uppehåll och jag tömkörde Szum och Cadde.
 
Szum hade alldeles för mycket energi och åsikter i dag, efter att ha bråkat en stund med honom så varavde han ner på slutet och vi kunde träna lite sidvärtsjobb i skritt vilket han gjorde bra. I morgon blir det samma jobb igen, han behöver verkligen arbeta bort lite överskottsenergi och kaxighet. Cadde tömkörde jag till en vändplan där vi tränade på svängar. Det var inte helt enkelt i dag utan han försökte testa gränserna litegrann, men vi avslutade fint med trav på volten i båda varven och i en form som lovar gott inför framtiden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0