Tredje gången gillt!

Efter heldag på Ica så var jag laddad för ridning, vilket även pållarna var! När jag kom ut till hagen för att ta in Peppe så studsade han runt i hagen som en galning! Full fart och en massa bocksprång, och jag funderade över hur jag skulle kunna rida på rodeohästen? Men det gick givetvis bra för han är ju så snäll, även om han i dag var pigg och energisk! I går kväll smsade jag lite med Peppes ägare, rapporterade lite om vd vi gjort och så, skrev då att vi inte kommit till att kunna galoppera på min lilla bana ännu. Det blir som att galoppera på en stor volt och riktigt så stark är han inte i galoppen än, men jag ser inte det som ett problem eftersom han galopperar så bra ute, styrkan och balansen kommer! Men i dag när jag hade så bra bjudning så kunde jag inte låta bli att prova lite galopp på banan. I första försöket så glömde Peppe att svänga så vi galopperade ut över plogkanten... Andra försöket blev mest bus, men tredje gången gillt och vi kunde galoppera nästan ett halvt varv! Ytterligare n fattning gjorde vi innan jag la ner det för i dag och jobbade med annat i stället, nu vet jag att han kan så nu är det bara att träna på! Vi jobbade i dag även med tempoväxlingar i traven och lite skänkelvikning, det var väl inga 10 poängs skänkelvikningar ännu men han flyttar rätt bra även i traven! Jag tycker han är duktig!
 
Sen red jag galopp programmet med Taggen, han kändes inte riktigt lika fin som i tisdags utan det var lite mer spänningar i dag. Men så är det i bland! Nu är det bara att ladda om inför en ny dag på Ica i morgon!
 
Fina och duktiga Peppe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0